FONTOS Súlyos hibákat vétünk, így ne akadjunk a kiberbűnözők horgára!
Reagált a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség a kormány ultimátumára

Reagált a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség a kormány ultimátumára

A bankoktól a gazdasági növekedés helyreállítása érdekében a kormány a hitelezés újraindítását várja el, de nem csak a pénzintézetekkel szemben van elvárása a kormánynak, Nagy Márton mostantól az üzemanyag-kereskedelmi ágazat szereplőitől havi rendszerességgel kér jelentést az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről. A kormány ultimátumára a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség is reagált.

Üzemanyagárak: hogy lehet a kormány kedvében járni?

Üzemanyagárak: hogy lehet a kormány kedvében járni?

Az infláció letörése érdekében Nagy Márton mostantól az üzemanyagkereskedelmi ágazat szereplőitől havi rendszerességgel kér jelentést az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről. Hogy ez pontosan mit jelenthet, arról Gaál Gellértet, a Concorde elemzőjét kérdeztük meg.

A bankok után az üzemanyagkereskedők is ultimátumot kaptak a kormánytól

A bankok után az üzemanyagkereskedők is ultimátumot kaptak a kormánytól

A bankoktól a gazdasági növekedés helyreállítása érdekében a kormány a hitelezés újraindítását várja el, ehhez kell új lépéseket kidolgozniuk, de nem csak a pénzintézetekkel szemben van elvárása a kormánynak, Nagy Márton a Mol vezetőivel is tárgyalt. Az infláció letörése érdekében a miniszter mostantól az üzemanyagkereskedelmi ágazat szereplőitől havi rendszerességgel kér jelentést az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről.

Többek között a magyar részvényekkel, így az OTP és a Mol papírjaival is foglalkozunk a Portfolio Signature Online Klubján.

Ratatics Péter: az OMV Szlovénia felvásárlása komoly fegyvertény a régiós versenyben

Ratatics Péter: az OMV Szlovénia felvásárlása komoly fegyvertény a régiós versenyben

Több mint 50 milliárd forintos csalás rázta meg tavaly nyáron a Molt Horvátországban, az ottani leányvállalat élére átmenetileg Ratatics Pétert nevezték ki, akinek a feladata az INA működésének a stabilizálása volt. Kilenc hónapos mandátuma lejárt, most pedig visszatért a magyar operációba, a fogyasztói szolgáltatások szegmens vezetése lesz a feladata. A vezetővel többek között arról beszélgettünk, hogy mennyire rázta meg a Mol menedzsmentjét a horvátországi csalás nagyságrendje, mit tettek annak érdekében, hogy hasonló bűncselekmények ne fordulhassanak elő a vállalatnál, de arról is, hogy hogyan élte meg, hogy már nem ő Mol Magyarország ügyvezető igazgatója. Ratatics Péter az interjúban beszélt a régiós kúthálózat fejlesztéséről, az üzemanyagár-korlátozások, a kiskereskedelmi adó és a működési költségek emelkedésének negatív hatásairól, és arról is, hogy hogyan fejlesztenék a Fresh Corner márkát, amivel akár versenytársa lehet a Mol a Starbucksnak is.

600 lengyel töltőállomást tervez a Mol

600 lengyel töltőállomást tervez a Mol

600 töltőállomást létesítene a Mol öt éven belül Lengyelországban – mondta el Ratatics Péter az olajvállalat fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a Mol első lengyelországi kútjának megnyitóján a lengyel PAP tudósítása szerint.

A kormány elment a falig az üzemanyagárstoppal, a helyzet már tarthatatlan volt

A kormány elment a falig az üzemanyagárstoppal, a helyzet már tarthatatlan volt

Az elmúlt hónapokban a Mol vezetői és más, iparági szakértők is rendszeresen jelezték, hogy az üzemanyagárstop gyakorlatilag fenntarthatatlan, a Molra, mint a mostanra gyakorlatilag egyedüli üzemanyag-nagykereskedőre elképesztő nyomást helyez, és okozhat előbb-utóbb komoly ellátási gondokat, főként a gázolaj piacán. A magyar kormány végre meghallotta az iparági szereplők aggodalmait, és lépett, de ehhez az is kellett, hogy a régió több finomítójához hasonlóan most a Mol százhalombattai finomítója is leáll, ezzel pedig a gázolajtermelés a harmadára csökken. Nagy kérdés, hogy a kormány lépései tényleg beindítják-e az üzemanyagimportot, és az is, hogy érdemben csökken-e a piaci ár miatt a magyarországi üzemanyagfogyasztás, a magyar kutakon ugyanis az elmúlt hónapokban úgy tankoltak az autósok, mint ha nem lenne holnap.

"Pillanatnyilag nincs üzemanyaghiány, de semmi nem garantálja, hogy ez így is marad"

Több szempontból is nagyon érzékeny a jelenlegi üzemanyag-ellátási helyzet, mivel a hazai import jelentős része kiesett, a nyár pedig egy kiemelt forgalmú időszak, 30-40%-kal nő a kereslet a vakációk kezdete után - mondta el a Portfolio-nak Ratatics Péter, a Mol magyarországi operatív működésért felelős ügyvezető igazgatója. A szakember hozzátette: az ársapka torzítja a piacot, és visszaélésekhez vezet, ezért is fontosak az olyan kormányzati lépések, mint benzinturizmus májusban bejelentett visszaszorítása.

Ezt kéri az autósoktól a Mol - Fontos tudnivalókat közöltek

Ezt kéri az autósoktól a Mol - Fontos tudnivalókat közöltek

A kormány csütörtök este kihirdette azt a rendeletet, amiben megtiltja a 480 forintos literenként tankolást a külföldi rendszámú autósoknak. Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója azt mondta: az új szabály miatt a társaságnál tankolókat arra kérik, hogy fizetéshez mindenki vigye magával a forgalmi engedélyét. Azt is elmondta, hogy ezentúl a kannákba is már csak piaci áron lehet üzemanyagot tölteni - írja az Infostart.

Döntött a Mol: bevezeti a kötelező oltást

Döntött a Mol: bevezeti a kötelező oltást

A nagy magyar tőzsdei cégek körében a Richter után a Mol is úgy döntött, hogy a koronavírus elleni védőoltást szabja a munkavégzés feltételeként alkalmazottai körében. A munkatársaknak 2022. január 31-ig kell igazolniuk, hogy felvették az oltást, vagy más módon védettséget szereztek.

Ratatics Péter: Több vasat is tartunk a tűzben

Ratatics Péter: Több vasat is tartunk a tűzben

A Mol fogyasztói szolgáltatások szegmense kiválóan teljesített tavaly, minden idők legmagasabb EBITDA-ját produkálta a koronavírus-járvány ellenére is. Az oltási bizonyítvánnyal pedig nyárra beindulhat az autós turizmus, amiből a benzin és a dízel is profitálhat. Az év végére növekedni fog az elektromos töltők és a Fresh Cornerek száma is. Öt éven belül pedig 2200-ra emelkedhet a töltőállomások száma a régióban a jelenlegi 1900-ról – mondta el Ratatics Péter, a Mol csoport fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Összeomlik idén a polar vortex? - Megszólaltak a kutatók, kiderült, milyen tél várhat ránk
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.